מעוניין בשרותיי? השאר פרטיך...

טלפון דברו איתי052-629-7114
חשמלאי מוסמך
מס' רישיון
048982
תפריט סלולרייצירת קשר סלולריהתקשר
חשמלאי מוסמך
מס' רישיון
048982
וי קבלן שיפוצים כלליים
וי עבודות חשמל
וי אינסטלציה ואיטום
וי בניה קלה \ פנל מוקצף
וי תכנון נקודות תקשורת
וי ועוד...
מעוניין בשרותיי? השאר פרטיך...

עבודה ברמה גבוהה ללא פשרות!

שיפוץ בניין מגורים יכול לכלול אמנם עבודות דומות מאוד לאלו המבוצעות בפרויקט שיפוץ דירה, אך בפועל מדובר בפרויקט שונה לגמרי, שאחד המאפיינים המרכזיים שמבדלים אותו הוא השילוב בין הרכוש המשותף ובין הדירות הפרטיות בבניין. בכדי לסייע לכם לעבור את תהליך השיפוץ בצורה הטובה ביותר, אספנו עבורכם מספר טיפים לשיפוץ בניין מגורים, טיפים שיכולים לעשות את ההבדל בין כשלון להצלחה ובין עוגמת נפש להתרוממות נפש.

בחירת קבלן

שיפוץ בניין מגורים, כפי שאמרנו קודם לכן, הוא פרויקט שונה לחלוטין מפרויקט שיפוץ דירה. בפרויקט כזה אתם רוצים להבטיח שאתם בוחרים קבלן רשום המופיע בפנקס הקבלנים של משרד השיכון תחת הסיווג של שיפוץ בניין מגורים. קבלן מקצועי כזה אוחז בהתמחויות הנדרשות סביב עבודות טיפוסיות לפרויקט כזה, כדוגמת חיפוי חוץ, שיפוץ חדר מדרגות ולובי בניין, עבודות איטום, אינסטלציה וחשמל ברכוש המשותף, וכמובן יכולת לבצע עבודות שיפוץ אחידות בשטח הפרטי של יחידות הדיור בבניין. קבלן המתמחה בתחום זה יוכל לסייע לכם גם בכל הנושא של תיאום בין הדיירים, סיוע בהשגת הסכמת כלל הדיירים לפרויקט ובגיבוש תכנית שיפוץ והתאמתה לדרישות השונות מכיוון כלל הדיירים, מה שמוביל אותנו לטיפ הבא.

הסכמת כלל הדיירים בבניין

אחד המכשולים המרכזיים בהזנקת פרויקט שיפוץ בניין מגורים נמצא לא בתחום ההנדסי מקצועי, אלא דווקא בתחום האנושי חברתי, קרי השגת הסכמה של כלל הדיירים לביצוע הפרויקט. כמעט בכל מהלך כזה, אפשר לזהות דיירים שמתלהבים הרבה פחות מדיירים אחרים מהכניסה לפרויקט עד כדי אי הסכמה וסירוב להשתתף בפרויקט. בהיבט זה כדאי לדעת שישנם חוקים המסדירים את העניין ואם יש לכם רוב יחסי של יותר מ-80% מדיירי הבניין, בפרויקט שיפוץ בניין חיצוני מחיר מהווה פקטור חשוב לדיירים רבים ולכן מומלץ לבצע השוואת מחירים  תוכלו להזניק מהלך משפטי לכפיית הפרויקט גם על הדיירים הסרבנים. יחד עם זאת, יהיה זה נכון יותר לברר את הסיבות לסרבנות, שלרוב הן סיבות לגיטימיות לחלוטין, ולבחון כיצד ניתן להגיע לעמק השווה מול כל הדיירים ולמנוע היווצרות של סכסוך שכנים סביב פרויקט שהמטרה שלו היא חיובית סך הכל.

מינוי נציג והאצלת סמכויות מותנות

בשונה מפרויקט שיפוץ דירה בו יש ספק אחד ולקוח אחד, במסגרת פרויקט שיפוץ בניין מגורים ישנו ספק אחד אך לקוחות מרובים, הלוא הם דיירי הבניין. את הפרויקט הזה לא תוכלו לנהל ולהשלים אם כל הדיירים יהיו מעורבים בכל החלטה בכל עת. על כן, חשוב למנות נציג אחד שינהל את הפרויקט על פי כללים ומגבלות שהוגדרו מראש, ועם התניות לגבי אישור תקציבים ושינויים בתכנית השיפוץ המקורית. מודל זה דורש רמה מסוימת של אמון שאותו יצטרך כל דייר לתת באותו נציג נבחר, אך הוא גם מותיר דיון פתוח בין הדיירים בכל פעם שהפרויקט מגיע לצומת חשובה בפרויקט. כדי להבטיח מעורבות מלאה של אותו נציג, כדאי לשקול את האפשרות לשלם לו את שכרו עבור המאמץ שהוא משקיע לטובת העניין בהיותו סך הכל דייר אחד נוסף בבניין.



תפריט נגישות